tirsdag 24. mars 2015

Fugleløper .....





Det ble ingen fugleløper men en med blomster på.  Vanskelig å gjengi fargene ser jeg men det er en fin okerfarve, grått og svart.


Turkis løper satt sammen av tre blokker laget med liten twisterlinjal.


torsdag 26. februar 2015

To-i-en løper i


To i en løper fra Myquilt 2/2011, denne har jeg sydd i flere varianter.  Lett å forandre både bredde og lengde.  Beklager i blasse fargene, men det ble ikke bedre i dag.



Spisebrikker i spreke farger.  Mønsteret heter Kule blomster av Liv Storvik



Sukkertuppen i ny versjon.  Dette mønsteret er laget av RyumQuilt.


mandag 16. februar 2015

Sukkertoppen




Sukkertoppen sydd uten vinduer, synes den ble flott likevel. Forsvant ut dørene før jeg fikk sukk for meg.
Må nok lage noen flere.
Mønsteret er laget av  RyumQuilt.



Spisebrikker sydd etter et mønster som stod i Familien for mange år siden. Var egentlig spisebrikke i påskefarver med høner på.


Strikkepinneetui etter eget hode,(noen ideer får man jo også av å surfe på nettet) god plass til både rundpinner og vanlig pinner. Laget også en lomme til småting, en saks, målebånd, nåler e.l.



torsdag 22. januar 2015

Bedre sent enn aldri ...

Har laget  collager over noe av det jeg sydde før jul.Noe ble julegaver noe er solgt og noe ligger i syboksen.









torsdag 23. oktober 2014

Puter



Puter blir det vel ikke for mye av, har iallefall laget to nye.  Brukte passer og "Quick curve ruler"
for å lage disse.  Ideen fant jeg på Pinterest.


onsdag 15. oktober 2014

Sew together bag





Artig  å sy selv om jeg plundra litt med sammensyinga.  Kjøpte mønsteret på nettet, senere fant jeg en fremgangsmåte i bilder som jeg synes var veldig grei å følge her

tirsdag 30. september 2014

"Røffe ruter"




Løperen "Røffe ruter" av Bente Malm, sydd med stoffer fra eget lager.  Satte på noen trekanter med knapper for å få litt mere liv i løperen.


torsdag 21. august 2014

Toalettmapper




Inspirert av en blogg på nettet har jeg laget disse toalettmappene.  Her er det bare å boltre seg i forskjellige farger.

Løper

 
 
 
 
 
 
Løper sydd med stoffer fra restekassa.  Synes det er morsomt å leke meg med stoffene, sette det sammen å forhåpentligvis bli til et bra resultat.

Spisebrikker


Spisebrikker sydd av et dongeristoff jeg har hatt liggende lenge.  Resten er stoffer fra restekurven, masse å velge i der.

Hjerter på tråd





Har hatt problemer med å legge inn bilder, derfor et kjempelangt fravær av innlegg. Prøver igjen så får vi se hvordan dette går.

Denne sydde jeg for en stund siden. Kan brukes både som løper og et veggoppheng, jeg bruker det som et veggoppheng.

onsdag 12. mars 2014

Poser til litt av hvert





Sydd poser til en kjempehyggelig kollega.  Posene er brukanes til litt av hvert,  håndarbeid, toalettsaker, undertøy å alt det du måtte ønske.

søndag 5. januar 2014

Godt Nytt år til alle som titter innom.

Det har blitt lenge mellom hvert innlegg men det skyldes ikke at det har vært helt sytørke. Her kommer iallefall et lite bilderas over det jeg har sydd.  Noe har blitt julegaver og noe  er solgt.

.
 
 
Mobiletui/pengebok med glidelås.

 
 
 
 
 
Toalettmapper i lange baner.  Denne fasongen synes jeg er enkel og sy og kan dekoreres etter smak og behag.
 
  
 
 
 
 
 
 
Artig å sy  disse posene,  kan brukes til det du måtte ønske.
 
 
"Syboksene" som  er et mønster fra en av Lise Bergene sine bøker er også anvendelig til det meste. Strikkepinner, sysaker, toalettmappe, penal osv.
 
 
 

søndag 29. september 2013

Dykk i restekurven og ferdigstillelse av to ufo.






Uttrolig hva det kan bli av alle restene, plukket frem røde og gule stoffbiter fra restekurven og skar i vei.  Sydde sammen  remser på 3" på den røde og 3.5" på den gule med 2" mellom radene.  Artig å holde på med og så forsvant det jo en del fra restekurven da.





Disse har lagt til modning i et år, den øverste stod i MyQuilt i fjor og den nederste er sydd sammen av noen rester.
Det er lenge mellom hvert innlegg, men tror nå at både formen og sylysta er tilbake.










mandag 24. juni 2013

Stjerneteppe til Leon

Endelig ble stjerneteppe til Leon ferdig.  Teppet ble ganske stort, passer til en 120 seng, skulle egentlig passe til en vanlig enkeltseng.  Laget rammene rundt og da ble det bare sån. .... Har quiltet det selv og ble ikke helt fornøyd med resultatet. Har bare gjort det en gang før så forhåpentligvis blir det bedre etter hvert.