Sett til kjøkkenet, hytta eller kanskje campingvogna. Posen måler 29x37 cm, så den er ganske stor. Foret og med platevatt imellom. Kurvene måler 16x20 cm nedbrettet, uten brett 20x23.
fredag 18. februar 2011
mandag 14. februar 2011
Ugleveske
Synes det lages så mye artig med uglemotiv på bloggene rundt omkring så nå har jeg også hevet meg på den trenden
Har sydd et handlenett i lin/bomull med en ugle i friske farger. Mønsteret på veska har jeg brukt mange ganger, uglemønsteret fant jeg i et symagasin som jeg lånte på biblioteket. Foret veska med et lyst kraftig stoff, strøk vliselin på baksiden av veska der jeg aplikerte på ugla. Laget også snor til mobiltelefon/nøkler (den synes jeg er et "must" i veskene jeg lager.)
torsdag 10. februar 2011
"En lappeløper"
"Annakas" En lappeløper i friske vårfarger. Ble veldig fornøyd med resultatet - blir jo så forskjellig alt etter hvilke farger som brukes.
søndag 6. februar 2011
Reisemappe
Har sydd to reisemapper, noen ideer fant jeg på nettet og noe pønsket jeg ut selv. God plass til billetter da lommene er så store at det er plass til et A4 ark brettet dobbelt. Lommer til pass - sydde også på en plastbit på en av lommene til bagasjelappene.
På den blå mappa har jeg brukt " veskeplast" er ikke helt sikker på hva det heter (et plaststoff som strykes på stoffet for å få det stivt uten at det blir så tykt) Kjøpte det hos Lappedilla i Bodø. Suverent til denne mappa. Brukte også vliselin på lommedelene. På den svarte brukte jeg bordvatt, men synes det ble for tykt.
Mobilvesker - grunnmønsteret er Annakas sitt. Har gjort de større og laget en borrelåslukning istedenfor magnetknapp. Setter på en ring og lager snor med karabinkrok, kjempelurt til å feste nøklene i.

Liten toalettmappe av rester
søndag 30. januar 2011
"Moderert lappeløper"

Brukte Annakas "lappeløper" som utgangspunkt for denne løperen. Laget 12 firkanter istedenfor 21, plusset på med en ekstra ramme rundt og brukte ikke de store blomstene som er på orginalen. Synes stoffet jeg har brukt både i løperen og glassbrikkene er kjempefine med masse forskjellige mønster. Størrelsen på løperen ble kjempefin til salongbordet.
lørdag 29. januar 2011
Små mug-rugs
8 små mug-rugs ble det. Har brukt stoffet slik det er, synes det var så dekorativt.
Lue og votter til Emma ,strikket i Alaska fra Drops. Mønsteret på lua fant jeg her . Oppskrift på vottene fant jeg også på nettet, prøvde å finne tilbake oppskriften - men det var ikke enkelt - gikk gjennom mange blogger - men fant ikke det jeg leita etter.
Hals og votter til Leon. Halsen er strikket i et tynt alpakkagarn fra Drops. Mønsteret fant jeg
herVotter med "tufser" strikket i Østlandsgarn. Tovet på 60 grader. Ble ganske tøffe - men ikke helt som jeg hadde tenkt.. Gode og varme ble de iallefall.
mandag 24. januar 2011
vinnerlykke
I dag fikk jeg pakke i posten, masse nydelig stoff og et kjempefint kort som jeg vant på en give-away hos http://anneg-minehobbier.blogspot.com/
Dette er en av de få gangene jeg har vært med på en slik gaveutdeling så dettte var moro.
søndag 16. januar 2011
Veske til Leon
I helga har jeg hatt juleselskap, rydda ut jula, vaska og hengt opp nye gardiner både i stua og på kjøkkenet.
Veska til Leon ble også ferdig. Ei god og stor veske som han skal bruke når han nå begynner i barnehagen.
Bilde av Leon, mamma og pappa og storesøster Emma. Veska er stor så den skal romme det meste han har bruk for i løpet av dagen.
Til selskapet på fredag laget jeg forresten et helt uttrolig godt brød. Hadde sett oppskriften og fremgangsmåten på Trines matblog. Dette var både enkelt og kjempegodt.
fredag 7. januar 2011
Handlenett med bilde av mine barnebarn
Første produkt i 2011 er ferdig. Nettet har jeg tidligere sydd i flere forskjellige stoffer, men ideen med bilde og diverse pynt så jeg i Allers før jul. Jeg har pyntet det med diverse gamle knapper, en blomst som jeg har laget og blonde. Vesken har en glidelåslomme og snor til nøkler/mobiltelefon. Bildet er av mine to herlige barnebarn som var hos fotografen før jul.
onsdag 5. januar 2011
Godt Nytt år
Ønsker alle som stikker innom et riktig godt nytt år.
Kom hjem fra jule/nyttårsferie i går. Besøkte min yngste sønn med samboer og mine to herlige barnebarn, -uttrolig så fort tiden går. Tenk Emma blir 3 år i mai og lille Leon blir 1 år i februar. Det ble noen flotte og hektiske dager. Besøk både i akebakken og på skøytebanen.( ps. kan ikke huske at det var så travelt å ha barn)
Besøkte også min eldste sønn som bor i Oslo. Flotte dager med tur opp til Holmenkollen, litt byvandring og besøk på loppemarked. Har vært innom Stoff og Stil i Drammen og IKEA så det ble med en del stoffer og annet tilbehør hjem.
Litt rydding må til på syrommet før jeg kan sette i gang, har en del ting jeg har lyst til å sy. Får håpe det ikke tar så lang tid før jeg kan blogge noe nytt.
Kom hjem fra jule/nyttårsferie i går. Besøkte min yngste sønn med samboer og mine to herlige barnebarn, -uttrolig så fort tiden går. Tenk Emma blir 3 år i mai og lille Leon blir 1 år i februar. Det ble noen flotte og hektiske dager. Besøk både i akebakken og på skøytebanen.( ps. kan ikke huske at det var så travelt å ha barn)
Besøkte også min eldste sønn som bor i Oslo. Flotte dager med tur opp til Holmenkollen, litt byvandring og besøk på loppemarked. Har vært innom Stoff og Stil i Drammen og IKEA så det ble med en del stoffer og annet tilbehør hjem.
Litt rydding må til på syrommet før jeg kan sette i gang, har en del ting jeg har lyst til å sy. Får håpe det ikke tar så lang tid før jeg kan blogge noe nytt.
Abonner på:
Innlegg (Atom)

















